Про затвердження положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в Трояндівському ЗЗСО
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, ТУРИЗМУ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
ДОБРОСЛАВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
ТРОЯНДІВСЬКИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ДОБРОСЛАВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
ОДЕСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(ТРОЯНДІВСЬКИЙ ЗЗСО)
Н А К А З
с. Трояндове Одеського району Одеської області
Про затвердження положення про команду
психолого-педагогічного супроводу дитини
з особливими освітніми потребами в
Трояндівському ЗЗСО
На виконання статті 20 Закону України «Про освіту», постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти» від 15 вересня 2021 р. № 957, наказу Міністерства освіти і науки України від 08.06.2018 року № 609 «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти» та з метою створення оптимальних умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами з урахуванням їхніх індивідуальних потреб та можливостей, забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних класах
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про команду психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в Трояндівському ЗЗСО (додаток 1).
2. Заступнику директора з НВР Рапі О.В. довести наказ до відома вчителів закладу освіти, класних керівників (класоводів), асистентів вчителів, соціального педагога Токар С.Н., медичної сестри Фуклевої Н.П. і забезпечити виконання його вимог.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Директор Тетяна ОБОДОВСЬКА
Додаток 1
до наказу
Трояндівського ЗЗСО
від №
ПОЖЕННЯ
про команду психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в Трояндівському ЗЗСО
І. Загальні положення
- Положення про команду психолого-педагогічного супроводу (далі - Команда супроводу) дітей з особливими освітніми потребами (далі – дітей з ООП) в ліцеї визначає порядок надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП, які здобувають освіту в умовах інклюзії.
- Психолого-педагогічний супровід - це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку.
Психолого-педагогічний супровід включає в себе надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.
Психолого-педагогічні послуги - це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку особи з особливими освітніми потребами, що передбачені індивідуальною програмою розвитку та надаються педагогічними працівниками закладу освіти.
Корекційно-розвиткові послуги - це комплексна система заходів супроводження особи з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.
- Команда супроводу дітей з ООП створюється наказом директора закладу освіти.
- Команда супроводу дітей з ООП співпрацює з інклюзивно-ресурсним центром, що здійснює методичне забезпечення її діяльності в межах адміністративно-територіальної одиниці.
II. Склад учасників Команди супроводу.
-
- Склад учасників Команди супроводу залежить від індивідуальних потреб дитини з певним видом порушення розвитку (психічного, фізичного, інтелектуального, сенсорного порушення).
- До складу Команди супроводу дітей з ООП входять:
постійні учасники:
- заступник директора з навчально-виховної роботи;
- вчитель початкових класів, класовод, (класний керівник), вихователь ГПД, вчителі, асистент вчителя;
- практичний психолог;
- вчитель-логопед;
- соціальний педагог;
- батьки дитини з ООП;
- медична сестра;
- фахівці інклюзивно-ресурсного центру (далі ІРЦ) (за згодою);
- асистент дитини (за наявності).
- Склад Команди супроводу дітей з ООП затверджується наказом директора ліцею.
ІIІ. Завдання Команди супроводу
- Команда супроводу вирішує наступні завдання:
- розробка індивідуальної програми розвитку (далі- ІПР) для кожної дитини з ООП, моніторинг її виконання з метою коригування та визначення динаміки розвитку дитини;
- визначення напрямів психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, що можуть бути надані в межах закладу освіти на підставі висновку інклюзивно-ресурсного центру та надання цих послуг;
- надання методичної підтримки педагогічним працівникам закладу освіти з організації інклюзивного навчання;
- моніторинг створення належних умов для інтеграції дітей з ООП в освітнє середовище;
- консультативна робота з батьками або законними представниками (далі - батьки) дітей з ООП щодо особливостей їх навчання та виховання;
- проведення інформаційно-просвітницької роботи у закладі освіти серед педагогічних працівників, батьків і дітей з метою недопущення дискримінації та порушення прав дитини, формування дружнього та неупередженого ставлення до дітей з ООП;
- захист прав осіб з особливими освітніми потребами у випадку виявлення психотравмуючих обставин та/або ризику для життя і здоров’я дитини.
IV. Принципи діяльності Команди супроводу:
1. Визначальними принципами діяльності Команди супроводу є :
- повага до особистості та опора на позитивні якості дитини з особливими освітніми потребами;
- всебічне вивчення особистості дитини, організація ефективної допомоги і психолого-педагогічої підтримки, відстеження динаміки її розвитку з метою успішного навчання і подальшої соціальної адаптації;
- командний підхід - усі члени команди супроводу беруть участь у оцінці можливостей і потреб дитини та приймають колективне рішення про цілі, завдання, зміст навчання, застосування адаптацій, модифікацій навчального матеріалу та додаткових засобів підтримки;
- активна співпраця з батьками дитини з ООП, залучення їх до участі в супроводі дитини в освітньому процесі та розробці ІПР;
- конфіденційність та дотримання етичних принципів учасниками Команди супроводу.
V. Організація роботи Команди супроводу
- Загальне керівництво Командою супроводу дітей з ООП покладається на заступника директора з навчально-виховної роботи, який несе відповідальність за виконання покладених на Команду завдань та розподіл обов’язків між його учасниками.
- Робота Команди супроводу здійснюється в межах основного робочого часу працівників.
- Однією з організаційних форм діяльності Команди супроводу є засідання її учасників, яке проводиться щоквартально. За потреби скликаються позачергові засідання.
- На засіданнях Команди супроводу обговорюються особливості розвитку та навчально-пізнавальної діяльності дитини з ООП з метою визначення ступеня психолого-педагогічної підтримки, складання (коригування) ІПР, визначення прогресу розвитку дитини.
- Головою засідання Команди супроводу є керівник закладу освіти або уповноважена ним особа із складу постійних учасників.
- Рішення засідання Команди супроводу приймаються за результатами колегіального обговорення інформації кожного її учасника відкритим голосуванням (за умови присутності на засіданні не менше 2/3 від загального складу).
- Рішення засідання Команди супроводу оформляються у протоколі засідання, який веде відповідальний секретар і підписується головою, відповідальним секретарем та всіма учасниками засідання.
- Відповідальний секретар призначається із числа складу постійних учасників Команди супроводу.
- Команда супроводу веде наступну документацію: протоколи засідань Команди супроводу, звіт про результати виконання ІПР дитини з ООП.
VI. Організація надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дитині з особливими освітніми потребами
- На підставі висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини Команда супроводу складає індивідуальну програму розвитку дитини впродовж 2-х тижнів з моменту початку освітнього процесу. ІПР погоджується з батьками та затверджується керівником закладу освіти.
- Команда супроводу проводить моніторинг стану виконання ІПР не рідше, ніж двічі на рік (у разі потреби частіше) з метою її коригування та визначення прогресу розвитку дитини.
- За результатами моніторингу Команда супроводу, в разі потреби, направляє дитину з ООП на повторну комплексну оцінку до інклюзивно-ресурсного центру.
- Команда супроводу розробляє індивідуальний навчальний план та/(або) індивідуальну навчальну програму відповідно до особливостей інтелектуального розвитку дитини з ООП.
- Двічі на рік здійснюється аналіз ефективності засвоєння навчального матеріалу дитиною та, у разі необхідності, коригування індивідуальної навчальної програми.
- Команда супроводу визначає способи адаптації (у разі необхідності модифікації) навчальних матеріалів відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням особливостей навчально-пізнавальної діяльності дитини з ООП.
- Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг здійснюється шляхом проведення індивідуальних і групових занять.
- Команда супроводу формує та узгоджує з батьками розклад корекційно-розвиткових занять дитини з ООП.
- Корекційно-розвиткові заняття проводяться педагогічними працівниками закладу чи залученими фахівцями (в тому числі фахівцями ІРЦ) в залежності від кадрового потенціалу закладу та наявного контингенту дітей з ООП.
Функції учасників Команди супроводу
Учасники |
Функції |
Адміністрація закладу освіти (Директор, заступник директора з навчально-виховної роботи) |
|
Практичний психолог |
|
Соціальний педагог |
|
Вчитель початкових класів/ класний керівник (класовод) |
|
Вчителі-предметники |
|
Асистент вчителя
|
|
Медична сестра |
|