A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Трояндівський заклад загальної середньої освіти Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області

Методична робота

Організація методичної роботи педагогічних працівників

Методична робота як система цілеспрямованої, теоретичної, практичної, колективної та індивідуальної діяльності педагогів спрямована на підвищення педагогічної мобільності та професійної майстерності вчителів в усіх аспектах дає можливість виділити традиційно притаманні їй основні функції:

діагностичну, яка дає можливість виявити розрив між рівнем компетентності та вимогами    до професійної діяльності вчителя на рівні встановлених державних стандартів;

відновлюючу, яка передбачає поповнення та поглиблення знань відповідно до змін у змісті освіти;

коригуючу, яка передбачає внесення змін до науково-методичної інформації  з урахуванням нових психолого-педагогічних теорій  до потреб кожного вчителя;

компенсаційну, яка сприяє оновленню знань і вмінь педагогів відповідно до потреб життя, формуванню професійної мобільності педагогів;

прогностичну (випереджуючу), яка вимагає визначення знань та вмінь, необхідних педагогам  у майбутньому;

моделюючу, яка забезпечує розроблення перспективи та орієнтирів педагогічної діяльності;

 

У 2022/2023 навчальному році методична робота школи спрямована на продовження реалізації проблемної теми: «Формування компетентностей учнів засобами інноваційних технологій»

Для вирішення цієї  проблеми  поставлені такі завдання :

  • наукова підготовка педагогів;
  • оволодіння інноваційними формами та методами навчання;
  • пізнання вікових та психологічних особливостей учнів;
  • оволодіння системою моніторингу результативності своєї педагогічної діяльності кожним вчителем та планування подальшої роботи, направленої на підвищення професійної майстерності;
  • вивчення та застосування нових навчальних планів, програм, підручників, посібників тощо;
  • діагностика та створення банку даних професійної підготовки педагогів;
  • забезпечення високого наукового та методичного рівня навчання;
  • удосконалення форм роботи по запровадженню нетрадиційних форм і методів організації навчання, інноваційних технологій та передового педагогічного досвіду;
  • заохочування та залучення вчителів до науково-дослідницької та експериментальної роботи;
  • активізація співробітництва вчителя й учня на уроках, направлених на розвиток самостійної праці школяра;
  • активізація роботи школи молодого вчителя;
  • активізація роботи методичних об’єднань вчителів  з актуальних питань навчально-виховного процесу;
  • підвищення практичної спрямованості у роботі методичної ради;
  • активізація роботи учителів з метою розвитку природних здібностей школярів, творчої співпраці вчителя й учня та залучення до роботи   в Малій академії наук;
  • введення в навчальний процес комп’ютерно - орієнтованих технологій, інструментів дистанційного навчання;
  • організація, інформаційно - методичне і нормативно-правове супроводження роботи з метою реалізації нормативно-законодавчих документів та регіональних програм з питань соціального захисту дітей.

З метою удосконалення особистісно орієнтованого спрямування усіх аспектів освітнього процесу, підвищення рівня педагогічної майстерності визначити, як основні, наступні форми   методичної  роботи:

Колективні  форми  роботи:

  • педагогічна рада;
  • методична рада;
  • методична оперативна нарада;
  • методичне об’єднання;
  • творчі групи (лабораторії) по впровадженню інноваційних технологій;
  • групи педагогів (методичні студії): «Педагог-майстер», «Педагог-професіонал», «Педагог-початківець»,
  • методичні івенти;
  • психолого - педагогічні семінари;
  • педагогічні виставки;

                                          Індивідуальні  форми  роботи:

  • методичні консультації;
  • співбесіди;
  • наставництво;
  • робота над методичною темою;
  • атестація;
  • курси підвищення кваліфікації;
  • творчі звіти;
  • самоосвіта вчителів;
  • участь у професійних конкурсах;
  • аналіз уроків; участь у методичних івентах.

     Для забезпечення безперервності навчання педагогів, опанування ними новітніх педагогічних технологій та вирішення проблеми, поставленої педагогічним колективом школи, організувати  роботу  в  таких  напрямках:

з/п

Заходи

Термін виконання

Відповідальний

Відмітка про виконання

 

СЕРПЕНЬ

 

 

 

1

Співбесіда з учителями з метою визначення готовності до роботи в новому навчальному році (знання вимог держстандарту освіти, навчальних програм, наявність навчально-методичного забезпечення з предмета)

25.08

Ободовська Т.Н., Рапа О.В.

 

2

Уточнення списків учителів для курсів підвищення кваліфікації та атестації

26.08

Рапа О.В.

 

3

Проведення установчої методичної наради вчителів-предметників та вчителів початкових класів:

•    методика проведення першого уроку;

•    інструктаж щодо ведення і заповнення класних журналів;

•    про виконання єдиних вимог до усного і писемного мовлення учнів;

•    організація календарно-тематичного планування на І семестр 2022/2023 навчального року

26.08

Ободовська Т.Н., Рапа О.В.

 

4

Участь в огляді готовності кабінетів до початку нового навчального року

03.08

Педагоги

 

5

Засідання педагогічної ради

25-31.08

Ободовська Т.Н.

 

6

Засідання методичної ради

28.08.

Рапа О.В.

 

7

Засідання методичних обєднань

31.08.

Керівники ШМО

 

 

ВЕРЕСЕНЬ

 

 

 

1

Контроль нормативності затвердження календарно-тематичного планування учителями

02.09.

Рапа О.В.

 

2

Контроль нормативності заповнення сторінок класних журналів, особових справ, журналів ТБ

02.09.

Рапа О.В.

 

3

Підготовка матеріалів для проведення І (шкільного) етату Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів

Упродовж місяця

Педагоги

 

4

Виготовлення вчителями наочності і дидактичного матеріалу

Упродовж місяця

Педагоги

 

 

ЖОВТЕНЬ

 

 

 

1

Засідання методичної ради

01.10.

Рапа О.В.

 

2

І (шкільний) етап Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів

Упродовж місяця

Педагоги

 

3

Засідання ШМО

02.10

Рапа О.В.

 

4

Засідання педагогічної ради школи

20.10

Ободовська Т.Н.

 

5

Контроль стану викладання предметів (за окремим планом)

Упродовж місяця

Рапа О.В.

 

 

ЛИСТОПАД

 

 

 

1

ІІ (районний)  етап Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів

Упродовж місяця

Педагоги

 

2

Підготовка до участі учителів школи у професійному конкурсі «Учитель року»

Упродовж місяця

Рапа О.В.

 

3

Атестація педагогічних працівників

Упродовж місяця

Рапа О.В.

 

4

Курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників

Упродовж місяця

Рапа О.В.

 

5

Обмін досвідом роботи. Взаємовідвідування уроків.

Упродовж місяця

Педагоги

 

6

Вивчення стану викладання предметів (за окремим планом)

29.12.

Рапа О.В.

 

 

ГРУДЕНЬ

 

 

 

1

Вивчення стану викладання предметів (за окремим планом)

29.12.

Рапа О.В.

 

2

Предметні тижні (за окреми планом)

Упродовж місяця

Педагоги

 

3

Контроль стану виконання навчальних програм

29.12.

Педагоги

 

4

Контроль стану ведення ділової документації вчителя

29.12.

Рапа О.В.

 

5

Аналіз якості навчальних досягнень учнів за І семестр.

29.12.

Рапа О.В.

 

6

Участь учителів школи у міському професійному конкурі «Учитель року»

Упродовж місяця

Рапа О.В.

 

 

СІЧЕНЬ

 

 

 

1

Участь учителів школи у професійних конкурсах

10.01.

Педагоги

 

2

Затвердження календарно-тематичного планування на ІІ семестр

До 10.01.

Педагоги

 

3

Засідання методичної ради

09.01.

Рапа О.В.

 

4

Засідання педагогічної ради

27.01.

Ободовська Т.Н.

 

5

Робота ШМО

Упродовж місяця

Педагоги

 

 

ЛЮТИЙ

 

 

 

1

Засідання педагогічної ради

18.02.

Рапа О.В.

 

2

Засідання ШМО

15.02.

Керівники ШМО

 

3

Фестиваль відкритих уроків

Упродовж місяця

Рапа О.В.

 

4

Атестація педагогічних працівників

Упродовж місяця

Рапа О.В.

 

 

БЕРЕЗЕНЬ

 

 

 

1

Підведення підсумків атестації педагогічних працівників. Творчі звіти вчителів.

24.03.

Рапа О.В.

 

2

Підготовка матеріалів для ДПА

Упродовж місяця

Педагоги

 

3

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників

Упродовж місяця

Рапа О.В.

 

 

КВІТЕНЬ

 

 

 

1

Атестація педагогічних працівників комісією ІІ рівня Управління освіти

10.04.

Рапа О.В.

 

2

Підготовка матеріалів ДПА

Упродовж місяця

Педагоги

 

3

Засідання педагогічної ради

28.04.

Ободовська Т.Н.

 

4

Засідання ШМО

20.04.

Керівники ШМО

 

 

ТРАВЕНЬ

 

 

 

1

Засідання ШМО

25.05.

Кер ШМО

 

2

Засідання методичної ради

25.05.

Рапа О.В.

 

3

Засідання педагогічної ради

25.05.

Ободовська Т.Н.

 

4

Робота ШМО

Упродовж місяця

Педагоги

 

4.1.1. Організація роботи методичної ради закладу освіти

Основні  завдання  методичної  ради  закладу освіти:

  • реалізувати задачі методичної роботи;
  • направляти та контролювати  роботу методичних об’єднань, школи молодого вчителя;
  • коригуєвати роботу щодо підвищення професійної майстерності педагогів школи;
  • визначати проблематику та розроблювати програму науково – теоретичних та методичних івентів;
  • займатись розробкою основної методичної теми.

 

У 2022/2023 навчальному році роботу методичної ради спрямувати на реалізацію  наступних завдань:

  • безперервність освіти педагогічних працівників;
  • постійний пошук передового педагогічного досвіду та його впровадження;
  • сформованість установки вчителів на реалізацію провідного дидактичного принципу – доступності навчального матеріалу;
  • осмислення, аналіз і перебудова власного досвіду, порівняння своєї діяльності з досвідом інших учителів і досягнень педагогічної науки;
  • обґрунтування вибору навчального матеріалу та методичних форм і прийомів;
  • ступінь засвоєння вчителем значущості методичної теми, над якою працює він особисто, методичне об’єднання, свого місця в її вирішенні;
  • координація діяльності методичних об’єднань та інших структурних підрозділів;
  • розробка основних напрямків методичної роботи;
  • формування цілей та завдань методичної служби;
  • забезпечення методичного супроводження навчальних програм, розробка авторських програм та дидактичного матеріалу;
  • організація інноваційної діяльності, яка направлена на опанування новітніх педагогічних технологій, розробки авторських програм;
  • організація консультування педагогічних працівників з питань удосконалення педагогічної майстерності, методики проведення різних видів занять;
  • організація роботи щодо вивчення та узагальнення педагогічного досвіду;
  • пожвавлення науково-дослідницької роботи педагогічних працівників;
  • участь в атестації педагогічних працівників;
  • професійне становлення молодих вчителів;
  • співробітництво з іншими ЗЗСО, науковцями міста та області;
  • впровадження комп’ютерних технологій в освітній процес.

Основні  напрямки  діяльності  методичної  ради:

  • аналіз рівня навчальних досягнень учнів з базових дисциплін;
  • експертиза навчально-методичних посібників та дидактичних матеріалів з навчальних дисциплін;
  • організація роботи з опанування освітніми технологіями;
  • обговорення методики проведення окремих видів навчальних занять та зміст дидактичних матеріалів до них;
  • організація науково-дослідницької роботи учнів;
  • використання інформаційних технологій;
  • удосконалення навчально-матеріальної бази школи;
  • вивчення досвіду роботи методичних об’єднань;
  • розробка положень про проведення шкільних конкурсів, олімпіад, турнірів, фестивалів.

Тематика  засідань  методичної  ради

на 2022/2023 навчальний рік

з/п

Заходи

Термін

Відповідальний

Відмітка

про

виконання

 

Засідання № 1

 

 

 

 

 

1

 

 

2

  3

 

  4

 

  5

 

Про підсумки методичної роботи у 2022/2023 навчальному році. Основні напрямки і завдання методичної роботи на 2022/2023 навчальний рік.

Про організований початок 2022/2023 навчального року

Організація роботи педколективу над реалізацією методичної теми ЗЗСО у 2022/2023 навчальному році.

Про затвердження планів роботи методичної ради, , методичних об’єднань вчителів-предметників на 2022/2023 навчальний рік.

Про ведення шкільної документації вчителя.

Про реалізацію концепції Нової української школи у 1-5-х класах.

 

серпень

 

Ободовська Т.Н.,

Рапа О.В.

 

 

Засідання № 2

 

 

 

 

 

1

 

   2

 

3

 

Про організацію роботи по підвищенню педагогічної майстерності, вивченню і узагальненню педагогічного досвіду

Про проходження атестації педпрацівниками ЗЗСО

Про організацію роботи МАН

Про конкурс «Учитель року»

вересень

Рапа О.В.

 

 

 

Засідання № 3

 

 

 

1

 

2

 

    3

Про організацію і проведення предметних тижнів

 

Про організацію і проведення І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів

Вивчення роботи учителів, які атестуються

жовтень

Рапа О.В.

 

 

 

Засідання № 4

 

 

 

 

1

Про роботу з обдарованими і здібними дітьми

січень

Рапа О.В.

 

 

 

Засідання № 5

 

 

 

 

1

 

  2

 

  3

 

Про підсумки атестації учителів у 2023 році.

 

Про хід і результати підвищення кваліфікації учителів у 2022/2023 навчальному році

Про організоване закінчення 2022/2023 навчального року та особливості проведення ДПА учнів 4,9,11-х класів

Квітень

Рапа О.В.

 

 

Засідання №6

 

 

 

1

 

2

Про підсумки методичної роботи за 2022/2023 навчальний рік та проект плану роботи методичної ради на 2023/20224 навчальний рік

Про підсумки роботи:

  • шкільних методичних обєднань;
  • роботи з обдарованими і здібними дітьми.

травень

Рапа О.В.

 

 

4.1.3. Організація роботи методичних об’єднань закладу освіти

      За змістом  робота методичного об’єднання вчителів спрямована на поглиблення знань учителів з питань методики,  педагогіки, психології, розвитку прогностично-аналітичних умінь. Протягом навчального року з вчителями проводиться різнорівнева методична робота,   яка поєднує в собі колективні  та індивідуальні форми.

В роботі методичного об’єднання приділяється велика увага:

  • вивчення та обговорення директивних та нормативних документів в галузі освіти;
  • планування роботи на навчальний рік;
  • обговорення навчальних програм;
  • заходи щодо посилення позитивної мотивації навчання учнів, підвищення якості знань та рівня навчальних досягнень учнів з навчальних базових дисциплін;
  • методична допомога молодим вчителям;
  • підвищення фахового рівня вчителів з урахуванням особистісних можливостей кожного вчителя;
  • використання форм продуктивного навчання, збільшення обсягів самостійних, творчих завдань;
  • надання методичної та науково-інформаційної допомоги секціям наукового товариства учнів;
  • індивідуальна робота з обдарованими та здібними дітьми з метою підготовки їх до предметних олімпіад, інтелектуальних конкурсів, захисту науково-дослідницької роботи в Малої академії наук;
  • обговорення та підведення підсумків методичної роботи методичного об’єднання за І семестр, ІІ семестр, за навчальний рік;
  • затвердження змісту контрольних робіт, олімпіадних та конкурсних завдань;
  • аналіз контрольних робіт, зрізів знань, підсумків олімпіад та тематичного оцінювання;
  • стан позакласної роботи з предмету;
  • огляд новинок методичної літератури;
  • підсумки атестації вчителів;
  • організація повторення вивченого матеріалу в кінці навчального року, перевірка виконання навчальних програм;
  • творчий звіт молодих учителів, вчителів, які мають педагогічні звання, вчителів-наставників;
  • збагачення науково-методичного забезпечення за рахунок творчих внесків учителів школи, розширення видавницької діяльності.

 

 

№ з/п

Захід

Термін

Відповідальний

Відмітка

про виконання

 

1.

Організувати роботу методичних обєднань вчителів-предметників:

-  вчителів початкової школи ;

- вчителів гуманітарно-естетичного циклу;

-вчителів природничо-математичного циклу;

вересень

Рапа О.В.

 

2.

Визначити методичну тему роботи кожного методичного обєднання в межах методичної теми закладу.

вересень

керівники

м/ о

 

3.

Продовжити вивчення та обговорення директивних та нормативних документів Міністерства освіти і науки України, Департаменту науки і освіти Одеської обласної державної адміністрації, відділу освіти Доброславської селищної ради

протягом року

керівники

методичних об’єднань

 

4.

Продовжити роботу методичних об’єднань щодо забезпечення належних умов впровадження  «Концепції Нової української школи» та “Концепції профільного навчання в старшій школі”.

протягом року

 

керівники

методичних об’єднань

 

5.

Продовжити вивчення та обговорення постанов Кабінету Міністрів України  про затвердження Державного стандарту початкової, базової і повної загальної середньої освіти Типових освітніх програм І,ІІ,ІІІ ступенів навчання.

протягом року

 

керівники

методичних об’єднань

 

6.

Опрацювати інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання базових дисциплін, перелік навчальних підручників та посібників, рекомендованих до використання у 2022/2023 навчальному році.

до 10.09.

керівники

методичних об’єднань

 

7.

Визначити теми самоосвіти та підвищення професійної майстерності вчителів в межах проблеми методичних обєднань.

вересень

керівники

м/о

 

8.

Поновити карти даних професійної підготовки вчителів методичних обєднань.

вересень

керівники

м/о

 

9.

Скласти, погодити та подати на погодження календарно-тематичне планування вчителів-предметників щодо викладання навчальних предметів на 2022/2023 навчальний рік.

вересень,

січень

керівники

методичних об’єднань

 

10.

Проводити засідання методичних обєднань вчителів, інструктивно-методичні наради (за планами роботи методичних обєднань).

4 рази

на рік

керівники

м/о

 

11.

Брати активну участь у науково-методичних заходах школи,  громади.

протягом року

Рапа О.В.

 

12.

Організувати підготовку вчителів – членів методичного об’єднання до чергової атестації. Обговорити заходи надання методичної допомоги вчителям, які атестуються.

до 20.10.

протягом року

керівники

методичних об’єднань

 

13.

Підготувати навчально-методичну базу кабінетів до нового навчального року. Зробити паспортизацію кабінетів. Постійно поповнювати навчально-методичну базу кабінетів.

до 20.08.

вересень,

 протягом року

керівники

методичних об’єднань

 

14.

Організувати роботу методичних об’єднань вчителів до участі в професійних конкурсах

вересень - березень

Рапа О.В., керівники м/о

 

15.

Започаткувати випуск шкільного методичного вісника.

квітень

керівники м/о

 

18.

Організувати взаємовідвідування уроків вчителями методичних обєднань. Скласти графіки взаємовідвідування уроків на І та ІІ семестри навчального року.

протягом року

керівники

методичних об’єднань

 

19.

Організувати вивчення та обговорення сучасних методик, інноваційних технологій, передового досвіду викладання базових предметів.

протягом року

вчителі,

керівники м/о

 

20.

Організувати роботу зі здібними та обдарованими учнями. Поновити банк даних обдарованих дітей.

вересень,

протягом року

вчителі,

керівники м/о

 

21.

Організувати участь учнів у Всеукраїнських та Міжнародних інтерактивних конкурсах та інтернет-олімпіадах

протягом року

(за окремим планом)

вчителі,

керівники

м/о

 

22.

Організувати підготовку учнів для участі в роботі Малої академії наук, турнірах, олімпіадах, конференціях різних рівнів.

вересень,

протягом року

вчителі,

керівники м/о

 

23.

Провести І (шкільний) етап Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів

жовтень

вчителі,

керівники м/о

 

24.

Організувати для участі в міському етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів команди учнів 6-10 класів.

листопад - грудень

вчителі,

керівники м/о

 

25.

Провести додаткові заняття та консультації щодо підготовки збірної команди до участі в ІІ (міському) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів

жовтень -

грудень

вчителі,

керівники

м/о

 

28.

Оформити для шкільного методичного кабінету збірники матеріалів з досвіду роботи вчителів методичних обєднань.

березень - квітень

керівники

м/о

 

29.

З метою ознайомлення з новою методичною літературою та новинками періодичних видань організувати постійне співробітництво із шкільною бібліотекою.

протягом року

керівники

м/о

 

30.

Підвести підсумки виконання навчальних програм в І та ІІ семестрах, за рік. Визначити рейтинг успішності класів з вивчення навчальних предметів.

грудень,

травень

вчителі,

керівники м/о

 

31.

Організувати роботу методичних об’єднань щодо систематизації навчально-методичного забезпечення викладання базових дисциплін.

протягом року

вчителі,

керівники м/о

 

32.

Підготувати та подати на погодження матеріали з навчальних предметів до державної підсумкової атестації учнів 4-х, 9-х  класів.

до 01.05.

вчителі,

керівники м/о

 

33.

Узагальнити науково-теоретичну та методичну роботу методичних об’єднань за навчальний рік. Скласти звіт про організацію роботи методичних об’єднань за 2022/2023 навчальний рік.

травень

керівники

методичних об’єднань

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень